Fina omdömen om museets Husqvarna TT 500cc på Custom Motor Show Elmia 2023

Museets Husqvarna TT 500 cc -34 fanns tillsammans med 17 andra maskiner av märket i årgångar från 1927-1935 i en monter där det var blandat original och replikor. Vår maskin var en av dom få som kan betraktas som original. Tillsammans med motorcykeln fanns en stor bild på Ragge Sunnqvist från starten i Saxtorp 1934, en tävling som han vann med startnummer 1.

Mässan hade totalt 90.000 besökare under påskhelgen och är därmed det absolut största arrangemanget av detta slag i Sverige. Stor uppskattning från publiken av Husqvarna-utställningen och Nostalgia/MHRF som tyckte den var så bra att den fick Historic Vehicle Award 2023 Best Club.

Christer Fagerberg som tog initiativ till utställningen uttrycker ett stort tack till alla som bidrog till att det blev en bra monter. "Nu har vi verkligen uppdaterat minnet om Husqvarnas fina racinghistoria"